I´m so bored with the USA...

...eller "we´re not living in america and we´re not sorry" det kunde ha varit vilken rubrik som helst, jag valde den första helt enkelt för att The Clash är ett mycket tuffare band än The Sounds.

Det går ju alltid att spy galla över USA, i alla sammanhang, men anledningen till att jag skriver just nu är för att jag precis har sett Michael Moores nya film Sicko, och fy fan alltså. Det där jävla stället är ju fan ingen demokrati, va fan håller de på med. Jag skulle kunna skriva jävligt mycket om det här, men jag orkar inte, det gör mig för upprörd.

Den handlar iallafall som sjukförsäkringssystemet och vårdsystemet i USA och hur jävla knullat det är. FOlk som har sjukförsäkringar blir fortfarande ruinerade när de går till doktorn, för försäkringsbolagen gör verkligen allt i sin makt för att de ska slippa betala för patienten... Många i det landet har inte bara två, utan tre jobb för att kunna försörja sig. Och med tanke på det så kommer jag in på den nästan sjukaste scenen i filmen. George W Bush sitter o pratar med en kvinna inför en massa folk. Kvinnan säger att hon har tre jobb. Bush blir först lite mållös, men börjar sedan prata om vilka lojala medborgare hans land har, som offrar sig så för sitt land... sen skämtar han till det "do you ever get some sleep" o garvar sitt vanliga fula garv.

Jag tycker faktiskt att det här är den bästa film som Michael Moore har gjort, och man blir så sjukt upprörd över hur det funkar, o hur jävla misledda befolkningen blir. O som jag redan skrivit i ett annat inlägg så pågår väl detta här också...

Säljer borgarna ut sjukvården så är vi dömda.

Amerikanisering - fy fan

Kommentarer
Postat av: Jessica

Uppdateringar på gång anytime soon?

2007-07-24 @ 13:43:22
URL: http://jezzz.blogg.se
Postat av: Anna

Jag såg också den dokumentären för några veckor sen.. det är så sjukt så man inte vet om man ska skratta eller gråta. Jag blev helt mållös av att se vilken sjukt okunnig människa som styr ett av världens mäktigaste länder! För örigt en av de bästa dokumentärerna jag sett.

2007-08-13 @ 20:41:10
URL: http://pinkcherryblossom.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0