Bakfullt o orättvist

Blev helt klar med den här terminen igår, det var man ju tvungen att fira. Jag o Jeppe köpte ett flak öl, kollade på Sveriges kross mot Island. Gött att man inte alltid måste ha defibrillatorn redo när Sverige spelar, är trött på att frukta för mitt liv av nervositet. Hur som helst, det var en jävla lyckad kväll, som började och slutade i korridorens kök. Jag sov på golvet i köket, eftersom nån jävla skum snubbe som ingen kände hade ockuperat soffan.

På morgonen möter man en lycklig Jesper som uppenbarligen har fått kvinnosällskap under natten. Han lever numer i ovisshet om huruvida han har haft analsex eller inte.. Fylleragg är ofta jävla onödigt alltså...

Hade precis börjat hoppas på att lagen gäller för alla, men uppenbarligen så kommer man väldigt långt på att vara hotellarvtagerska här i världen.  Det är sjukt orättvist att man kan bryta mot lagen o komma undan med det när det enda man har gjort är att komma från rätt kuk. Jag kanske låter bitter bara för att jag själv är fattig som en kambodjansk bonde, men det är jag absolut inte, jag har bara väldigt svårt att känna respekt för nån som har fått allt gratis i livet. När jag köper en ny pryl så älskar jaf den, för jag har kämpat för dem, dessa människor är ju nästan beredda att anlita en hitman o döda sin egen farsa för att de har skaffat fel färg på BMWn....

Kommentarer
Postat av: Isa

Ja jag flyttade till Gbg, är långt ifrån klar. Hoppat av lärarutbildningen och just nu vet jag inte riktigt vad det blir i höst. Just nu jobbar jag iaf som fotograf på Liseberg, inte fel alls.
Håller med om det du skriver, vad fan har hon gjort för att få så mkt grejer gratis i livet?! Nä, fuck her!

2007-06-08 @ 10:48:50
URL: http://wisegirl.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0