Oglad midsommar

Hoppas ni som läser den här bloggen, ni är en liten och halvtapper skara, hade en bra midsommar. I sure as hell didn´t.

Jag tillbringade min midsommar 20 mil söder om Oslo där vi byggde scen för Hovefestivalens räkning. Jag och Erik, som var scenbyggarnas representanter, slet vårt hårtunder torsdan o fredan då de som packat scenen hade packat med för lite grejjer, på grund av klantighet och att man räknat med att marken var plan. Arrangören hade beställt en mixplats på 6x4 meter och 8 meter hög på 30 meters avstånd från scenen. Den tog ett tag att bygga. När de ser resultatet inser de att de vill ha en mindra mixplats i stället och den ska stå 10 meter längre bak, bara att riva och göra om. På fredagsnatten, när ni andra förmodligen var fulla, käkade jordgubbar o kanske låg med nån ny bekantskap, så satt David och Erik och sågade till plywoodbitar i bäckmörker (ingen bra idé då det inte blir direkt rakt) och lappade ihop scenen där det fattades material. När vi sen ska skruva fast skiten så dör skruvdragaren. Vi lade oss 0100, gick upp 0500 och skruvade fast skiten. Sen gick färden hemåt runt 7 på morgonen lördag, och jag var hemma i Karlskoga 12 timmar senare. Kanske inte mitt livs roligaste midsommar.

Kom hem och hyrde faktiskt film, vilket är ovanligt nu för tiden, jag tycker lite synd om de som har filmuthyrningsställen, för de kommer ju snart gå omkull... hyrde The Contract, som verkade vara riktgit bra, men det visade sig att dialogen fan var sämre än de filmer jag själv och mina kompisar spelat in. Det gjorde ont o se Morgan Freeman i en så kass film, John Cusack däremot är man ju van vid att se i skitrullar. Vi hyrde också Stranger than fiction, som jag redan sett, men som är värd att se flera gånger, Will Ferrell är, tillsammans med Ricky Gervais och Steve Carell, i mina ögon de roligaste man kan se i film o teve just nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0