Ständigt denna förvirring...

Alla som läser på Karlstads Universitet, och kanske även andra universitet, vet om att klara besked är nåt man får leta efter i den djupaste örkaste vrå, för de existerar inte. Nu ärdet ju typ inga som läser den här bloggen än, men alla som ska läsa kursen Människan inför livsfrågorna kan förbereda sig på att gå runt i sju veckor och undra vad fan man håller på med, varför i helvete man ska läsa den här skiten..

Och så kommer uppgiften, på sju veckors tid ska vi skriva ett arbete på 20 sidor enkelt radavstånd, enkelt radavstånd, det finns inget som heter enkelt radavstånd på universitetet. Man ska lltid skriva med 1,5 radavstånd. SÅ med normala mått mätt så ska man alltså skriva 30 sidor på sju veckor, det ärungefär en C-uppsats 10 poäng, medan det här är en A kurs sju poäng.

När man har accepterat att man kommer få en runkig tid framöver så sätter man sig o skriver för att ligga lite i fas. Med en vecka kvar, när jag har skrivit 18 sidor kommer de på att det visst går bra att skriva med 1.5 radavstånd. Alltså har jag redan skrivit nog med sidor, men jag ha rinte fått med allt som ska vara med. Andra som inte har legat i fas får en lättare resa.... hade jag vart en aggresiv man hade jag velat döda nån....

Nu vill de också att vi skriver med litteratur i arbetet som inte finns med på litteraturlistan

Såhär funkar det på Karlstad Universitet, låter väl skoj....

Såg på The Prestige igår, sjukt bra film med sjukt bra skådisar. Framför allt Christian Bale och Michael Caine. Och så är ju Scarlett Johansson en av världens vackraste kvinnor....

Kommentarer
Postat av: Jessica

Christian Bale är nog en av dagens bästa skådespelare, lätt. Och tydligen har du och jag samma smak i kvinnor också. Bra där.
Angående kursen, så läste jag en liknande kurs förra sommaren, för det är väl en religionskurs? Hatade fittläraren som ville ha oss att skriva ungefär lika mycket som jag skrivit under hela min C-kurs i geografi. Jag hoppade av.

2007-06-05 @ 14:01:25
URL: http://jezzz.blogg.se
Postat av: Jessica

Angående samma smak i kvinnofolk:
http://jezzz.blogg.se/1174914603_vrldens_tio_vackraste.html

2007-06-05 @ 14:03:14
URL: http://jezzz.blogg.se
Postat av: Elin

varför välja karlstads universitet när man kan välja stockholms?
(ps. har du klippt av dig håret?)

Postat av: Elin

varför välja karlstads universitet när man kan välja stockholms?
(ps. har du klippt av dig håret?)

Postat av: Isa

Karlstads Universitet suger! Varför lämnar man det annars?!

2007-06-07 @ 09:57:05
URL: http://wisegirl.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0