Stackars lilla rampljusbesatta flicka

Ebba von Sydow har blivit portad från diverse krogar på stureplan, självklart en världsnyhet på Expressen.se. I vanliga fall skulle jag inte bry mig, men nu är det ju så att jag stör mig något fruktansvärt på den människan, det är kul att någon tar ifrån henne något som för andra skulle vara väldigt banalt, men för henne betyder allt. Vad ska hon göra nu, ägna sig åt vettiga saker, det finns ju inte....

Apropå inlägget innan så vet jag inte riktigt hur jag ska formulera mig, för då tror väl folk att jag tycker det är okej att ha ihjä överklassungomar, det tycker jag naturligtvis inte. Den 16-årige Riccardo sparkas ihjäl av jämnåriga kompisar. Fullkomligt vidrigt, sjukt och tragiskt på alla sätt o vis. Men varför höjs inga röster mot ungdomsvåldet när folk dör i Rosengård, Rinkeby o så vidare. Det finns ingen som drar ihop tusentals pers i en demonstration, det fyller inte spaltmeter i tidningarna osv. Fallet får så sjukt mycket publicitet av en enda anledning. Det är för att det är en kille från samhällets absoluta toppskikt, med kopplingar till kungafamiljen. Det är kul för de som befinnner sig längre ner i samhället att än en gång få veta att man är mindre värd.

Kommentarer
Postat av: Jessica

Wow! 2 inlägg på 2 dagar! Jag är imponerad!

2007-10-17 @ 09:15:07
URL: http://jezzz.blogg.se
Postat av: David..

joru, man får sina ryck ibland..

2007-10-17 @ 10:00:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0