Krokodilskräck

lider jag inte av. Däremot har jag snöat in på skräckfilmer med en väldigt hungrig och otroligt stor krokodil som bov. Hur detta kommer sig har jag ingen som helst aning om, allt sedan Hajen har väl egenltigen genren varit kass och hånad med all rätta. De få undantagen är väl de filmer som är så överdrivna att det blir väldigt roligt. De seriösa inslagen är ju allt som oftast långt ifrån skrämmande. Klassikerna (pga ålder, inte kvalitet) i just krokodilgrenen torde vara Lake Placid och Crocodylus, varan den förstnämnda besitter en viss portion av humor och som gör den uthärdlig. De två jag sett nu på kort tid är båda Australiensiska, vilket också hintar om kvaliteten på effekterna och skådespeleriet. Rogue (Territory i "svensk" översättning)  och Black Water är två kollosalt värdelösa filmer.

Apropå djur som dödar så kan jag "rekommendera" Snakes on a train (att förväxla med snakes on a plane) samt Anaconda 3 (icke officiell uppföljare) med David Hasselhoff. Det blir inte sämre, men by god it´s entertainment.

Ett inlägg fullt av tips alltså.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0