Vad är det fråga om?

Det tog ganska lång tid, men nu är det gjort. Sista bastionen är stormad, spiken i kistan, droppen som fick bägaren att rinna över och allt sånt. Nu syns även bröderna Schulman i SVT, och allt mitt förtroende för Sveriges Television är som bortblåst. Det hängde redan på en skir tråd när de drog igång dansbandskampen, men nu är det kört. Ska man behöva se de där självgoda hororna så fort man öppnar ögonen?
Nu är det bestämt, den lilla tid jag ser på TV skall enbart ägnas åt sport och naturprogram. Sporten lär ju vara fri från schulmanska influenser ett tag till iallafall. Animal planet kanske klömmer in dem i nåt sorts program om apor. Den dagen den sorgen. Snälla Schulmans, jag ber er, ta inte m in sport ifrån mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0